Niedawno, bo około tydzień temu (17-19 maja) wybraliśmy się do miejsc szczególnie ważnych dla początków naszej Ojczyzny-na Szlak Piastowski.
Wyruszyliśmy z Pisza wczesnym rankiem. Kierunek? Toruń!
Droga, chociaż długa, w miłym towarzystwie minęła bardzo szybko. Miasto Mikołaja Kopernika jest naprawdę piękne! Wspaniałe kamienice oraz pyszne pierniki sprawiły, że zwiedzanie zamieniło sie w przyjemny spacer, przepełniony ciekawymi, toruńskimi historiami. Następnie przenieśliśmy się do czasów, w których żyły dinozaury. Dowiedzieliśmy się trochę o nich, a później przyszła chwila na zabawę w parku rozrywki. Zmęczeni dniem pełnym wrażeń, pojechaliśmy do miejsca naszego noclegu- klasztoru w Mogilnie. Okazało się, że to naprawdę piękne miejsce z długą oraz intrygującą historią…
Dzień drugi to piękne Starówki, wspaniałe świątynie i kilka innych ciekawych miejsc w Gnieźnie, Poznaniu i Strzelnie. Mieliśmy okazję podziwiać Drzwi Gnieźnieńskie, ale także wiele innych polskich pomników sztuki. Mimo ogromu fantastycznych historii, niektórzy najbardziej cenili sobie obiad w McDonald’s  Wieczorem wybraliśmy się na spacer brzegiem moglińskiego jeziora i tak już prawie pożegnaliśmy się z tym wspaniałym miejscem…
W ostatnim dniu naszej podróży, postanowiliśmy poznać tajemnice życie naszych przodków. Doskonałym miejscem okazał się do tego Biskupin. Zanim opuściliśmy Szlak Piastowski, zdążyliśmy jeszcze spędzić miło czas na rejsie statkiem po j. Gopło oraz na podziwianiu panoramy z kruszwickiej.
Ta wycieczka wiele nas nauczyła, ale pozwoliła też spędzić ze sobą bardzo miłe chwile. Teraz chyba możemy odliczać tylko dni do kolejnego wspólnego wyjazdu…