20 listopada klasa 8b wraz z wychowawcą oraz panią pedagog wybrała się na wycieczkę do Olsztyna. Pierwszym punktem naszej wycieczki było planetarium gdzie zobaczyliśmy projekcję „Ruchy Ziemi i ich następstwa”. Obserwowaliśmy jak zmienia się niebo w ciągu dnia i nocy, jak porusza się słońce po niebie oraz przenieśliśmy się w miejsca, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć jak wygląda słońce, które znajduje się w zenicie. Pod koniec seansu zostaliśmy zabrani w wirtualną podróż poza naszą galaktykę żeby zobaczyć ogrom wszechświata. Wszyscy byliśmy zachwyceni i po seansie mieliśmy wiele refleksji na temat tego co zobaczyliśmy.

Po seansie, również w planetarium zwiedziliśmy największą i jedyną w Europie wystawę pająków i skorpionów. Było tam naprawdę wiele pająków, które miały fascynujące kolory, kształty i przede wszystkim były jadowite co wzbudzało w nas wszystkich nutkę strachu. Pan, który oprowadzał nas po poszczególnych terrariach, opowiadał z wielkim zafascynowaniem o konkretnych gatunkach. jego wiedza była niesamowita. Jedną z ciekawszych rzeczy jakich się dowiedzieliśmy było to, że wszystkie skorpiony świecą pod światłem UV i właśnie w taki sposób się ich poszukuje. Pan, pozwolił nam nawet wziąć jednego pająka do ręki. Co odważniejsi spróbowali, było to niesamowite przeżycie gdy chodził po nas pająk wielkości naszej dłoni.

Następnie, pieszo udaliśmy się na olsztyńską starówkę. Zwiedziliśmy ją jak również Zamek Kapituły Warmińskiej pochodzący z XIV wieku. Po zwiedzaniu, poszliśmy do kina gdzie obejrzeliśmy film pt.: „Dywizjon 303”. Film był wspaniały, uczniowie po seansie zgodnie twierdzili, że w ciekawy sposób zostały przedstawione wydarzenia z wojny i że świetnie dobrano aktorów do rzeczywistych postaci, które brały udział w bitwie o Anglię.

Po obejrzeniu filmu, pojechaliśmy na obiad i małe zakupy do Galerii Warmińskiej, a później do parku trampolin 7 Jump Street. Świetnie się tam bawiliśmy. Nawet ja dałem się namówić na skoki do piankowych basenów oraz bitwy na długie, piankowe poduchy. Nie często uczniowie mają możliwość walczyć z nauczycielem. Niestety nie udało mi się z nikim wygrać  Po wyjściu z parku, udaliśmy się do autobusu żeby wymęczeni, ale pełni wrażeń wrócić do Pisza.

Paweł Szczepkowski

➡️ 20 listopada klasa 8b wraz z wychowawcą oraz panią pedagog wybrała się na wycieczkę do Olsztyna. Pierwszym punktem…