Dnia 18-19 maja 2017r nasza klasa „Ib” i klasa „IIIa” wybrała się na wycieczkę nad morze. Wyprawa zaczęła się bardzo wcześnie – o godzinie 5.50 odbyła się zbiórka. Kiedy już weszliśmy do autokaru i zajęliśmy miejsca, pani przypomniała nam o dobrym zachowaniu, a my mogliśmy zacząć rozmawiać.
Po 6 godzinach mozolnej jazdy w końcu dotarliśmy do zamku w Gniewie. Duży, murowany z czerwonej cegły budynek. Mieliśmy mało czasu, więc musieliśmy się sprężać. W Gniewie obejrzeliśmy pomieszczenia tortur. Każdy miał dreszczyk na plecach, ponieważ dochodziły nas straszne odgłosy. Było super ! Następnie szybko ruszyliśmy do Gdyni. Gdzie czekał nas najciekawszy punkt wycieczki ! Park trampolin Jump City! Na początku krótka rozgrzewka, potem każdy mógł się wyszaleć ile chciał. Wszyscy hasaliśmy niczym małe dzieciaki. Były salta, fikołki, koziołki i inne figle.Bawiliśmy się w najlepsze. Niestety, mieliśmy małe opóźnienie, dlatego mieliśmy mało czasu w Jump City. Po wyczerpującej atrakcji ruszyliśmy do Gdańska, by zakwaterować się w ośrodku. Przydzieliliśmy pokoje, rozpakowaliśmy się i poszliśmy na obiadokolacje. Potem poszliśmy na plaże, był zachód słońca, wszystko wyglądało jak z bajki. Muszelki i żółtawo-biały piasek sprawiały,że czuliśmy się jak w raju. Miliony zdjęć z różnych aparatów i mnóstwo uśmiechu na twarzy. Po spacerze na plaży poszliśmy na lody. Było wspaniale. Następnie ruszyliśmy do ośrodka, by powoli przygotowywać się do snu. Nawet o północy bawiliśmy się w najlepsze. Rano, zaczęliśmy sprzątać w domkach. Chwilę potem poszliśmy na śniadanie i wyruszyliśmy na starówkę w Gdańsku. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy i zobaczyliśmy wiele ciekawych budowli i zabytków, mogliśmy też zakupić pamiątki.Mieliśmy także możliwość przejścia 410 schodków na wieżę Mariacką, ale było warto! Widoki były nieziemskie! Każdy po przespaniu zaledwie 4 godzin i przejściu paru kilometrów na starówce i 410 schodków na wieżę, był bardzo zmęczony. Następnym punktem wycieczki było zwiedzenie Szymbarku. W Szymbarku najciekawszym elementem był zdecydowanie bunkier, w którym mogliśmy poczuć się jak podczas II wojny światowej, ponieważ były puszczane różne odgłosy ( strzały z czołgów lub karabinów) Byliśmy bardzo wystraszeni. Ciekawe było też zwiedzanie domu do góry nogami. Kiedy weszliśmy mieliśmy wrażenie,że coś nas przyciąga i odciąga. Było bardzo śmiesznie.Posłuchaliśmy Kaszubskiej nutki, zobaczyliśmy najdłuższą deskę świata i największy fortepian na świecie. W Szymbarku mieliśmy bardzo miłą panią przewodnik, która wspaniale wytłumaczyła nam wszystkie elementy Szymbarku. Wyjechaliśmy do domu. Po drodze zajechaliśmy do MC Donalda, w którym zjedliśmy ciepły posiłek. Po 6 godzinnej drodze powrotnej wróciliśmy z powrotem do naszych domów.
Wycieczka była naprawdę super. Mam nadzieję, że będziemy mieli okazję jeździć na więcej takich wycieczek.Oczywiście dziękujemy też nauczycielom,którzy zgodzili się, by wziąć nas pod swoją opiekę. To naprawdę duży obowiązek.

Maja Duda Ib

Dnia 18-19 maja 2017r nasza klasa "Ib" i klasa "IIIa" wybrała się na wycieczkę nad morze. Wyprawa zaczęła się bardzo…

Opublikowany przez Zespół Szkół Katolickich w Piszu na 24 maja 2017

Dnia 18 maja 2017 roku klasa 3A wraz z klasą 1B wyjechała na dwudniową wycieczkę do Trójmiasta. Pierwszą atrakcją zaplanowaną przez naszych nauczycieli było zwiedzanie Zamku Krzyżackiego w Gniewie. Razem z przewodnikiem udaliśmy się pierw do piwnic pod dziecińcem gdzie została przedstawiona nam mini makieta zamku wraz z jego historią. Następnie udaliśmy się do zamkowej izby tortur, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć dawne narzędzia i techniki tortur. Zobaczyliśmy również krużganki obronne, kaplice zamkową oraz sale historii. Po niedługiej, ale bardzo ciekawej lekcji historii udaliśmy się do Gdyni na krótką, ale bardzo męczącą lekcje WF, a mianowicie do Parku Trampolin-JUMPCITY. Po krótkim instruktarzu i dobrej rozgrzewce mieliśmy czas na zagranie w koszykówkę na trampolinach oraz kąpiel w basenie z gąbkami. Wyhasani i umęczeni pojechaliśmy do Gdańska do Ośrodka w Stogach gdzie spędziliśmy noc pełną wrażeń. Po zakwaterowaniu udaliśmy się na obiadokolacje, a następnie na spacer nad morze. Wśród nas byli bohaterowie, którzy odważyli się wejść do wod. Po dniu pełnym wrażeń wróciliśmy do swoich pokoi i smacznie poszliśmy spać. Następnego dnia rano tuż po śniadaniu wymeldowaliśmy się z ośrodka i wraz z przewodnikiem- absolwentką naszej szkoły, zwiedziliśmy i poznaliśmy historię Gdańska. W chwili wolnego wybraliśmy się na lody. Następie pojechaliśmy na Kaszuby do Szymbarka. Razem z przewodnikiem- Panią Jolą poznaliśmy historię najdłuższej deski świata, która mierzy 46,53m. Mieliśmy również okazje poznać kawałek historii o Sybirakach. Zwiedziliśmy dom Sybiraka, bunkier Gryfa Pomorskiego, w którym mogliśmy poczuć jakie uczucia towarzyszyły żołnierzom podczas nalotów niemieckich okupantów, kościółek Św. Rafała Kalinowskiego, dom Kaszuba z Kanady oraz dom z Turcji. Z bliska mogliśmy zobaczyć odtworzone ze wspomnień łagry, w których przebywali ludzie zesłani na Syberię. Pięknym doświadczeniem było posłuchanie jak nasza koleżanka Ola z klasy 1 gra na największym fortepianie świata. Na sam koniec weszliśmy do słynnego domu do góry nogami, co przyprawiło nam absolutny zawrót głowy. Po tam pięknym dniu pojechaliśmy na kolacje do ulubionego McDonalad’sa. Najedzeni i szczęśliwi wróciliśmy do Pisza.