Pierwszy dzień zwiedzania odbył się w Łodzi. Mogliśmy zobaczyć główne atrakcje tego miasta, dzięki pani przewodnik, która nie zanudzając opowiadała o tamtejszej kulturze i dawnych obyczajach. W Łodzi największe wrażenie wywarło na nas Muzeum Kanału „Dętka”, manufaktura, Łódzki Dom Kultury, a także lustrzane budynki- „Pasaż Róży”. Mogliśmy także wejść w mury Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej, której absolwentami byli np: Cezary Pazura bądź Andrzej Wajda. Po całodniowym zwiedzaniu Łodzi ruszyliśmy na południe Polski- do Częstochowy. Po długiej podróży zakwaterowaliśmy się w Domu Pielgrzyma, a wieczorem braliśmy udział w Apelu Jasnogórskim. Następnego dnia główną atrakcją był udział w Forum Szkół Katolickich. Usłyszeliśmy piękną mowę o miłości, śpiewaliśmy i integrowaliśmy się z innymi. Zaskoczeniem dla nas była przemowa aktorów- Dominiki i Michała Choroscińskich, małżeństwa z wieloletnim stażem. Każdy z nas miał okazję zadania pytania i zrobienia sobie zdjęcia. Forum Szkół Katolickich było niesamowitym przeżyciem. Następnie mogliśmy skorzystać z punktu widokowego na Jasnej Górze. Potem uczestniczyliśmy w tamtejszej mszy Świętej. Po mile spędzonym dniu ruszyliśmy do Karpacza. Zakwaterowaliśmy się, po czym mieliśmy czas wolny dla siebie. Na drugi dzień pani przewodnik pokazywała nam główne atrakcje Karpacza. Widoki jakie zobaczyliśmy są nie do opisania. Byliśmy także w Szklarskiej Porębie. Weszliśmy na Zamek „Chojnik” i wysłuchaliśmy legendy z nim związanej. Kolejną atrakcją było zobaczenie wodospadu „Kamieńczyka” oraz „Szklarki”. Potem poszliśmy do „Leśnej huty”, by zobaczyć proces powstawania figurek ze szkła. Po długim, męczącym dniu wróciliśmy do Hotelu. W pokojach pomimo zmęczenia panowała wesoła atmosfera. Ostatni dzień wyjazdu poświęciliśmy na wędrówki po Górach. Naszym celem było wspięcie się na Śnieżkę. Wtedy mogliśmy dostrzec, że Góry to najpiękniejsze miejsce. Było to nie lada wyzwanie. Był to męczący, lecz niezapomniany czas. Ostatnim punktem wycieczki była przepiękna świątynia Wang. Po wyczerpującej wyprawie udaliśmy się na obiad,a następnie w drogę powrotną do Pisza.
To była niesamowita wycieczka pełna wrażeń. Dziękujemy nauczycielom za opiekę i wspólnie spędzony czas.

Maja Duda IC LO

🎞️Dnia 23 września klasy: Ic LO, II LO oraz III LO pojechały na 4 czterodniową wycieczkę. Pierwszy dzień zwiedzania…

Opublikowany przez Zespół Szkół Katolickich w Piszu Poniedziałek, 21 października 2019